Thursday, February 2, 2012

Cambrideg IGCSE Computer Science Syllabus


Кембрижийн олон улсын боловсролын хөтөлбөр нь сурагчдыг амьдралд бэлтгэдэг бөгөөд сурагчдын мэдлэг, сонирхол, суралцах хүсэл эрмэлзлийг хөгжүүлэхэд тусалдаг. Энэхүү хөтөлбөр нь Кембрижийн их сургуулийн нэг хэсэг юм.
Манай олон улсын шалгуур үзүүлэлтүүдийг дэлхийн шилдэг их сургуулиуд, ажил олгогчид хүлээн зөвшөөрдөг бөгөөд сурагчдад дараагийн түвшний боловсрол, ажил мэргэжлээ сонгох боломжийг олгодог.
Мэргэжлийн бус байгууллагын хувьд бид өөрсдийн нөөцийг ашиглан сурагчдын боломжийг нээх өндөр чанартай боловсролын хөтөлбөр гаргахад тусалдаг. Энэхүү хөтөлбөр, шалгуур үзүүлэлтүүд нь олон улсын боловсролын дэлхийн жишигт хүрсэн.
Энэхүү хөтөлбөрийг мэргэжлийн түвшинд үндэслэн боловсролын салбарын шинжээчид боловсруулан гаргадаг. Тэд суралцагчдыг нэг үе шатаас нөгөө шат руу шилжих сургалтын нөөцөөр сайн хангагдсан байдаг.
Бидний эрхэм зорилго бол олон улсын хөтөлбөр, сургуулийн сургалтанд нөлөөлөх замаар боловсролыг дээшлүүлэх, энэ чиглэлээр дэлхийд тэргүүлэх явдал юм. Сургуулиудтай хамт бид орчин үеийн ертөнцөд амжилтай ажиллаж, амьдрах итгэл үнэмшилтэй, хариуцлагатай, бусдаас суралцдаг, шинэлэг бөгөөд идэвхтэй Кембрижийн суралцагчдыг хөгжүүлэх болно.
Жил бүр дэлхийн 160 орны 10 000 сургуулийн нэг сая орчим суралцагчид Кембрижийн олон улсын боловсрол эзэмшиж ирээдүйдээ бэлтгэдэг.

'Кембрижийн сургалтын хөтөлбөр нь сурагчдыг их сургуульд элсэхэд хамгийн сайн бэлтгэдэг гэж үздэг.'
Кристоф Гуттентаг, АНУ-ын Дьюк их сургуулийн бакалаврын сургалтын албаны дарга

1 Яагаад энэ хөтөлбөрийг сонгох вэ?


Кембрижийн ОУЕДБГ олгох хөтөлбөрийн хичээл нь дэлхийн аль ч орны сурагчдад зориулагдсан хөтөлбөр юм. Хорин таван жилийн туршид бид дэлхийн олон орны багш нартай хамтран өөр өөр төрлийн сургууль, өргөн хүрээний чадвартай суралцагчдад зориулсан сургалтын хөтөлбөр боловсруулахад хамтран ажиллаж байна.

Кембрижийн ОУЕДБГ олгох хөтөлбөрийн Компьютерийн Шинжлэх ухааны чиглэлээр суралцагчид тооцооллын зарчим, практик судалгаа, тооцооллын сэтгэлгээ, програмчлалын чиглэлээр мэдлэг олж авдаг. Тэд компьютерт код бичих замаар програмчлал хийж сурдаг бөгөөд компьютер ашиглан асуудлыг шийдэх үндсэн зарчмуудын талаарх ойлголтоо хөгжүүлдэг.

Суралцагчид алгоритм болон өндөр түвшний програмчлалын хэлийг ашиглан асуудлуудын компьютер дээр суурилсан шийдлийг боловсруулах өөрсдийн ойлголтыг нэмэгдүүлдэг. Тэд техникийн олон талт чадвараа хөгжүүлэхээс гадна турших, тооцооллын шийдлийг үнэлэх үр дүнтэй аргуудыг хэрэглэх чадвараа хөгжүүлдэг. Энэхүү мэргэшлийн түвшин нь суралцагчдад одоогийн болон шинээр гарч ирж буй тооцоолох технологи, тэдгээрийн ашиг тусыг үнэлэхэд тусалдаг. Мөн тэд компьютер ашиглахдаа ёс зүйн асуудал болон болзошгүй эрсдлийг үнэлж сурдаг.

Кембрижийн IGCSE Компьютерийн Шинжлэх ухаан нь Компьютерийн Шинжлэх Ухааны чиглэлээр үргэлжлүүлэн суралцах хамгийн тохиромжтой үндэс суурь юм. Компьютерийн шинжлэх ухааны зарчмуудыг ойлгосноор суралцагчдад шинжлэх ухаан, инженерчлэлийн бусад олон сэдвүүдэд шаардагдах мэдлэгийг олж авах боломжийг олгож, олж авсан мэдлэгээ өдөр тутмын амьдралд ашиглах чадвар эзэмшдэг.

Манай хөтөлбөрүүд нь тухайн сэдвийн талаархи нарийн мэдлэг, ойлголтыг тэнцвэржүүлж, суралцагчдад боловсрол, ажил эрхлэхэд шаардлагатай дараагийн ур чадварыг олж авахад тусалдаг.

Бидний хандлага

'Кембрижийн IGCSE шалгуур үзүүлэлтүүдийн бат бөх чанар нь олон улсад хүлээн зөвшөөрөгдсөн бөгөөд манай сурагчдад дэлхий даяар үргэлжлүүлэн суралцах боломжийг олгодог олон улсын хөтөлбөр юм.'

Гэри Тан, Индонезийн Рафес олон улсын сургуулийн захирал
Хүлээн зөвшөөрөлт ба дэвшил

Кембрижийн IGCSE компьютерийн шинжлэх ухааны мэдлэг, чадварын хослол нь суралцагчдад компьютерийн шинжлэх ухааныг цаашид судлах баталгаатай үндэс суурь болдог. Энэхүү хөтөлбөрөөр А * -аас C хүртэлх үнэлгээгээр үнэлэгдсэн сурагчид дараагийн түвшин болох Cambridge International AS & A түвшний компьютерийн шинжлэх ухааны хичээлээр амжилттай суралцана. Кембрижийн IGCSE-ийг дэлхийн тэргүүлэх их дээд сургууль, ажил олгогчид эрдэм шинжилгээний амжилтын нотолгоо болгон хүлээн зөвшөөрч үнэлдэг. Ихэнх их, дээд сургуулиуд Cambridge International AS & A Түвшин ба Кембрижийн IGCSE-ийн хослолыг элсэлтийн шаардлагыг хангах нэн тэргүүний шаардлага гэж үздэг.

Их Британийн олон улсын мэргэшил ур чадварыг хүлээн зөвшөөрөх, харьцуулах үндэсний агентлаг болох UK NARIC нь Кембрижийн IGCSE-ийн бие даасан үнэлгээний судалгааг явуулж, түүнийг Их Британийн GCSE стандарттай харьцуулах боломжтой гэж үзжээ.
Энэ нь оюутнууд өөрсдийн Кембрижийн IGCSE шалгуурыг Их Британийн GCSE-тэй тэнцэхүйц хэмжээгээр дэлхийн тэргүүлэх их сургуулиуд хүлээн зөвшөөрдөг гэдэгт итгэлтэй байж болно гэсэн үг юм.

Дэлгэрэнгүй мэдээллийг www.cambridgeinternational.org/recognition дээрээс авна уу

Багш нарыг дэмжих
Бид багш нарт суралцагчдад Кембрижийн IGCSE-д бэлтгэх хамгийн сайн бэлтгэлийг хангах үүднээс практик нөөц, нарийвчилсан удирдамж, шинэлэг сургалт, мэргэжлийн хөгжил зэргийг санал болгодог.

Cambridge IGCSE бол дэлхий дээрх хамгийн эрэлттэй, хүлээн зөвшөөрөгдсөн чанартай хөтөлбөрийн нэг юм. Энэ нь Египтэд маш их алдартай бөгөөд дээд түвшний амжилтанд хүрэх төгс бэлтгэлийг хангаж өгдөг хөтөлбөрүүд. '
Хатагтай Омниа Кассабги, Египетийн BSE дахь Британийн сургуулийн захирал

2 Сургалтын хөтөлбөр


Зорилго


Дараах зорилтуудад үндэслэсэн энэхүү сургалтын хөтөлбөрт зорилгыг тодорхойлж болно.

Үүнд:

Ø  Тооцоолох сэтгэлгээ, энэ нь тооцоолж болох зүйл, хэрхэн хийх талаар бодож байгаа бөгөөд шаардлагатай өгөгдлийг харгалзан үзэх болно
Ø  Компьютер ашиглан асуудлыг шийдвэрлэх үндсэн зарчмуудыг ойлгох
Ø  Компьютерийн систем бүр дэд системүүдээс бүрдэх бөгөөд энэ нь цаашдын дэд системүүдээс бүрдэх болно гэдгийг ойлгох
Ø  Компьютерийн системийн бүрэлдэхүүн хэсгүүдийн талаархи ойлголт, тэдгээрийн хооронд хэрхэн холбогддогыг ойлгох, програм хангамж, өгөгдөл, техник хангамж, харилцаа холбоо, хүмүүс зэрэг
Ø  Өндөр түвшний програмчлалын хэлийг ашиглан компьютер дээр суурилсан асуудлыг шийдвэрлэх болон хэрэгжүүлэхэд шаардлагатай ур чадварыг олж авах.

Агуулга


Бүлэг сэдэв
Гарчиг/ Агуулга
Компьютерийн шинжлэх ухааны онол


1.1.  Мэдээллийн дүрслэл
1.1.1.    Хоёртын систем
1.1.2.    16тын тооллын систем
1.1.3.    Мэдээлэл хадгалах
1.2.  Харилцаа холбоо, интернет технологи
1.2.1.    Мэдээлэл дамжуулах
1.2.2.    Аюулгүй байдал
1.2.3.    Интернетийн үйл ажиллагааны зарчим
1.3.  Техник хангамж, програм хангамж
1.3.1.    Логик нөхцөл
1.3.2.    Компьютерийн архитектур ба дуудаж-гүйцэтгэх цикл
1.3.3.    Оролтын төхөөрөмж
1.3.4.    Гаралтын төхөөрөмж
1.3.5.    Санах ой, хадгалах төхөөрөмж, медиа
1.3.6.    Үйлдлийн систем
1.3.7.    Өндөр ба доод түвшний хэл, тэдгээрийг хөрвүүлэх
1.4.  Аюулгүй байдал
1.5 Ёс зүй
 2-р хэсэг
Програмчлал, програмчлалын асуудал шийдвэрлэх

2.1 Алгоритмын дизайн ба асуудлыг шийдвэрлэх
      2.1.1 Асуудлыг шийдвэрлэх, зураг төсөл боловсруулах
      2.1.2 Pseudocode and flowcharts
2.2 Програмчлал
      2.2.1 Програмчлалын тухай ойлголт
      2.2.2 Мэдээллийн бүтэц; массивууд
2.3 Мэдээллийн сан




Үнэлгээ


Бүх сурагчид 2 шалгалтын хуудас ажиллана.
Шалгалтын хуудас 1
Шалгалтын хуудас 2


Онолын шалгалт
1цаг 45 минут
Нийт онооны 60 хувийг эзлэнэ.
Нийт оноо 75 оноо
Богино өгүүлбэр хариулах болон нөхөж бичих даалгавруудтай
Нэгдүгээр хэсгийн агуулгаар асуулт бэлтгэгдэнэ
Бүх асуулт оноотой
Тооны машин хэрэглэхгүй
Хичээл заасан болон тус төвийн багш ажилчид материал засахгүй.


Дадлага ажил
1 цаг 45 минут
Нийт онооны 40 хувийг эзлэнэ.
Нийт оноо 50 оноо
Богино өгүүлбэр хариулах болон нөхөж бичих даалгавруудтай
Хоёр дугаар хэсгийн агуулгаар асуулт бэлтгэгдэнэ
Бүх асуулт оноотой
Хэвлэмэл шалгалтын хуудасны даалгавраар 20 оноо авна.
Тооны машин хэрэглэхгүй
Хичээл заасан болон тус төвийн багш, ажилчид материал засахгүй.




Үнэлгээний зорилтууд


AO1 Компьютерийн технологийн талаархи мэдлэг, ойлголтыг эргэн санах, хэрэглэх, дамжуулах
AO2 Тооцоолол эсвэл програмчлалын асуудлыг шийдэхийн тулд мэдлэг, ойлголт, ур чадвараа ашиглах
AO3 Шинжилгээ хийх, үнэлэх, өгөгдсөн нөхцөлд тохирох дүгнэлт гаргах

Үнэлгээний зорилгын дагуу жинлэх

Үнэлгээний зорилт тус бүрээр хуваарилагдсан ойролцоо жинг доор харуулав.

Үнэлгээний зорилт


Үнэлгээний зорилт
Эзлэх хувь
AO1
40
AO2
40
AO3
20




Үнэлгээний зорилт
Эзлэх хувь

Шалгалтын хуудас 1
Шалгалтын хуудас 2
AO1
53
20
AO2
27
60
AO3
20
20




3 Сэдвийн агуулга


1-р хэсэг Компьютерийн шинжлэх ухааны онол


1.1 Мэдээллийн дүрслэл
1.1.1 Хоёртын систем

Сурагчид дараах чадварыг эзэмшинэ.
Ø  Компьютерийн системд хоёртын тоог ашиглахыг хүлээн зөвшөөрөх
Ø  Эерэг аравтын бүхэл тоог хоёртын болон эерэг хоёртын бүхэл тоог хөрвүүлэх (дээд тал нь 16 бит ашиглагдах болно)
Ø  Байтын талаархи ойлголт, санах ойн хэмжээг хэмжихэд байт хэрхэн ашиглагдаж байгааг харуулах
Ø  Өгөгдсөн програмд ​​зориулж компьютерийн бүртгэлд хоёртын системийг ашиглах (робот, тоон хэрэгсэл, тоолох гэх мэт системүүд)

1.1.2 Арван зургаатын тооллын систем

Сурагчид дараах чадварыг эзэмшинэ.
Ø  Арван зургаатын тооллын системд эерэг тоог дүрслэх
Ø  Тоон утгаар илэрхийлэхийн тулд арван зургаатын тэмдэглэгээг сонгох шалтгааныг ойлгуулах
Ø  Эерэг арван зургаатын бүхэл тоо болон аравтын тоог хувиргана. (хамгийн ихдээ дөрвөн шихрхэг арван зургаатын тоо байх болно)
Ø  Хоёртын тоог эерэг арванзургаатын тоо руу хөрвүүлэх (хамгийн ихдээ 16 бит хоёртын тоо байх болно)
Ø  Регистр болон үндсэн санах ойд хадгалагдсан тоонуудыг арван хоёрт байдлаар илэрхийлэх
Ø  Гипертекст тэмдэглэгээ дээр өнгөөр ​​ялгаварлах гэх мэт арван зургаатын тоонуудын тооцооллыг ашигладаг одоогийн хэрэглээг тодорхойлох
Ø  Хэл (html), медиа хандалтыг хянах (mac) хаягууд, угсрах хэл болон машины код, Дибаг хийх

1.1.3 Мэдээлэл хадгалах

Сурагчид дараах чадварыг эзэмшинэ.
Ø  Дуу (хөгжим), зураг, видео, текст, тоонууд өөр өөр хэлбэрээр хадгалагдаж байгааг ойлгуулах
Ø  Parity шалгах, цифр шалгах, шалгах хуудас, автомат давтан хийх (arq) зэрэг алдааг илрүүлэх, залруулах аргуудыг тодорхойлох, тайлбарлах
Ø  Хөгжмийн зэмсэг дижитал интерфейс (midi) флеш, jpeg fles, mp3, mp4 fles гэсэн ойлголтыг үзүүлэх.
Ø  Хөгжим / видео, гэрэл зураг, текстийн флэшэд ашигладаг өгөгдөл шахах (алдагдалгүй, алдагдалтай) зарчмуудын ойлголтыг үзүүлэх




1.2 Харилцаа холбоо, интернетийн технологи
1.2.1 Мэдээлэл дамжуулах

Сурагчид дараах чадварыг эзэмшинэ.
Ø  Мэдээлэл дамжуулах гэдэг нь ямар утгатай болохыг ойлгуулах
Ø  Өгөгдлийн цуваа болон зэрэгцээ дамжуулалтыг ялгах
Ø  Энгийн, дуплекс, хагас дуплекс өгөгдөл дамжуулах чадварыг ялгах
Ø  Цуваа болон зэрэгцээ өгөгдлийг дамжуулах шалтгааныг ойлгуулах
Ø  Алдааг шалгах шаардлагатай байгааг ойлгуулах
Ø  Алдаа илрүүлэхэд паритет битийг хэрхэн ашиглаж байгааг тайлбарлах
Ø  Түгээмэл цуваа автобус (usb) ба нэгдсэн хэлхээнд (ic) ашиглах тохиолдолд цуваа болон зэрэгцээ өгөгдлийг дамжуулах талаархи ойлголтыг үзүүлэх.

1.2.2 Аюулгүй байдлын талууд
(Энэ хэсэг нь сургалтын 1.4-р хэсэгтэй холбогдоно.)

Сурагчид дараах чадварыг эзэмшинэ.
Ø  Интернет ашиглах аюулгүй байдлын талаархи ойлголтыг үзүүлэх, эрсдлийг багасгахад туслах ямар аргууд байгааг ойлгох
Ø  Вирус, тагнуул, хакердах зэрэг хортой програмтай холбоотой интернетийн эрсдлийн талаар ойлголтыг үзүүлэх
Ø  Вирусын эсрэг болон бусад хамгаалалтын програм хангамж нь хэрэглэгчийг аюулгүй байдлын эрсдлээс хэрхэн хамгаалахад тусалдаг талаар тайлбарлах

1.2.3 Интернетийн үйл ажиллагааны зарчим

Сурагчид дараах чадварыг эзэмшинэ.
Ø  Хөтчийн үүргийн талаар ойлголтыг үзүүлэх
Ø  Интернет үйлчилгээ үзүүлэгчийн (isp) үүргийн талаар ойлголтыг үзүүлэх.
Ø  Гипертекст дамжуулах протокол (http ба https) ба html гэдэг нь ямар утгатай болохыг ойлгуулах
Ø  Html бүтэц ба танилцуулгыг ялгах
Ø  Mac хаяг, интернет протокол (ip) хаяг, uniform resource гэсэн ойлголтуудыг харуулах
Ø  Локатор (url) ба күүки




1.3 Техник хангамж, програм хангамж
1.3.1 Логик хэлхээ

Сурагчид дараах чадварыг эзэмшинэ.
Ø  Электрон хэлхээг үүсгэхийн тулд логик хэлхээ ашиглах
Ø  Not, ба, or, nand, nor, xor (eor) функц
Ø  Үнэн хүснэгтийг зурж, үнэн хүснэгтээс логик хэлхээг таних
Ø  Логик хэлхээг төлөөлөхөд ашигладаг дараах стандарт тэмдгийг таньж, ашиглах:

Ø  Өгөгдсөн логик хэлхээний хувьд үнэн хүснэгтүүдийг гаргах, жишээ нь:

Ø  Өгөгдсөн асуудлыг шийдвэрлэх эсвэл өгөгдсөн логик мэдэгдлийг хэрэгжүүлэхийн тулд логик хэлхээг ашиглах.

1.3.2 Компьютерийн архитектур ба дуудаж-гүйцэтгэх цикл

Сурагчид дараах чадварыг эзэмшинэ.
Ø  Компьютерийн системд зориулсан Von Neumann програмын үндсэн ойлголт, хадгалсан програмын үзэл баримтлалыг харуулах (програмын заавар, өгөгдөл үндсэн санах ойд хадгалагдаж, зааврууд нэг нэгээр нь авч, гүйцэтгэгддэг)
Ø  Регистр болон автобусны хэрэглээ зэргийг багтаасан мөчлөгийн үе шатуудын гүйцэтгэх гүйцэтгэлийн талаар тайлбарлах




1.3 Техник хангамж, програм хангамж
1.3.3 Оролтын төхөөрөмж

Сурагчид дараах чадварыг эзэмшинэ.
Ø  Эдгээр оролтын төхөөрөмжүүдийн үйл ажиллагааны зарчмуудыг (төхөөрөмж бүр хэрхэн ажилладаг) тайлбарлах: 2D ба 3D сканнер, бар код уншигч, Quick Response (QR) код уншигч, дижитал камер, гар, хулгана, мэдрэгчтэй дэлгэц, интерактив самбар, микрофон.
Ø  Эдгээр зарчмуудыг бодит амьдрал дээр хэрхэн хэрэгжүүлж буйг тайлбарлах, жишээлбэл: нисэх онгоцны буудал дээрх паспортыг сканнердах, супермаркет шалган нэвтрэхдээ бар код уншигч, гар утасны төхөөрөмж дээрх мэдрэгчтэй дэлгэц
Ø  Компьютерийн системд тоон өгөгдөл оруулахад ашигладаг гэрэл, температур, соронзо, хий, даралт, чийг, чийгшил, рн, хөдөлгөөн зэргийг мэдэрдэг мэдрэгчийн талаар тайлбарлах
Ø  Эдгээр мэдрэгчийг бодит амьдрал дээр хэрхэн ашиглаж байгааг тайлбарлах, жишээлбэл: гудамжны гэрэл, хамгаалалтын хэрэгсэл, бохирдлыг хянах, тоглоом, гэр ахуйн болон үйлдвэрлэлийн хэрэглээ

1.3.4 Гаралтын төхөөрөмж

Сурагчид дараах чадварыг эзэмшинэ.
Ø  Дараах гаралтын төхөөрөмжүүдийн ажиллах зарчмыг тайлбарлах: бэхэн, лазер, 3D принтер; 2D ба 3D таслагч; чанга яригч ба чихэвч; гүйцэтгэгч; Шингэн болор дэлгэц (LCD), гэрэл ялгаруулах диодууд (LED) дэлгэц гэх мэт дэлгэцүүд; LCD прожекторууд болон дижитал гэрлийн проекторууд (DLP)
Ø  Эдгээр зарчмуудыг бодит амьдрал дээр хэрхэн хэрэгжүүлж буйг тайлбарлах, жишээлбэл: бичиг баримт хэвлэх эсвэл их хэмжээний файлыг чанарын өндөр түвшинд хэвлэх; гар утасны төхөөрөмж дээр жижиг дэлгэц ашиглах

1.3.5 Санах ой, хадгалах төхөөрөмж, медиа

Сурагчид дараах чадварыг эзэмшинэ.
Ø  Анхан шатны, хоёрдогч ба оффлайн хадгалалтын хоорондох ялгааг ойлгуулах, эдгээрийн жишээ өгөх. Үүнд: үндсэн: зөвхөн унших санах ой (rom) ба санамсаргүй байдлаар нэвтрэх санах ой (ram) хоёрдогч: хатуу дискний диск (hdd) ба хатуу. Улсын хөтөч (ssd); off-line: дижитал олон талт диск (dvd), компакт диск (cd), blu-ray диск, usb үнсний ой санамж болон зөөврийн hdd
Ø  Соронзон, оптик, хатуу төлөвийг багтаасан төрөл бүрийн хадгалах төхөөрөмж, мэдээллийн хэрэгслийн үйл ажиллагааны зарчмуудыг тайлбарлах
Ø  Эдгээр зарчмуудыг ssd, hdd, usb memory санах ой, dvd, cd, blu-ray диск зэрэг хадгалах боломжтой шийдлүүдэд хэрхэн хэрэгжүүлж байгааг тайлбарлах.
Ø  Флотын хадгалах шаардлагыг тооцоолох




1.3 Техник хангамж, програм хангамж
1.3.6 Үйлдлийн систем

Сурагчид дараах чадварыг эзэмшинэ.
Ø  Үйлдлийн системийн зорилгыг тайлбарлах (нэр дэвшигчид үйлдлийн системийн зорилго, үйл ажиллагаа, яагаад хэрэгтэй байгааг ойлгох шаардлагатай болно. Тэд үйлдлийн систем хэрхэн ажилладгийг ойлгоход шаардагдахгүй.)
Ø  Interruft шаардлагатай байгааг ойлгуулах

1.3.7 Дээд ба доод түвшний хэл, тэдгээрийн хөрвүүлэгчид

Сурагчид дараах чадварыг эзэмшинэ.
Ø  Дээд түвшний болон доод түвшний хэлний хэрэглээг ойлгуулах
Ø  Дээд түвшний хэл дээр бичигдсэн програмыг хөрвүүлэхэд хөрвүүлэгч хэрэгтэй байгааг ойлгуулах
Ø  Дээд түвшний хэлний хөтөлбөртэй хөрвүүлэгч ашиглах талаархи ойлголтыг үзүүлэх
Ø  Аssemblers хэл дээр бичигдсэн програмыг хөрвүүлэхэд аssemblers хэл хэрэгтэй байгааг ойлгуулах




1.4 Аюулгүй байдал
1.4.1
Сурагчид дараах чадварыг эзэмшинэ.
Ø  Санамсаргүй хохирол, авлига, хүний ​​алдаа зэргээс мэдээллийг хамгаалах
Ø  Мэдээллийг зөвшөөрөлгүй үзэх, устгах, хуулах, авлига гэх мэт хор хөнөөлтэй үйлдлээс урьтаж өгөгдлөө хадгалах

1.4.2
Сурагчид дараах чадварыг эзэмшинэ.
Ø  Мэдээллийг хадгалах, дамжуулах үед мэдээллийг хэрхэн аюулгүй хадгалдаг талаар ойлголтыг харуулах, үүнд:
o   Гар болон биометрийг хоёул оролцсон нууц үгийг ашиглах
o   Прокси серверийг оруулаад програм хангамж, техник хангамжийн аль алиныг нь ашиглах
o   Secure socket layer (ssl) ба transport layer security (tls) зэрэг аюулгүй байдлын протоколуудыг ашиглах.
o   Тэгш хэмтэй шифрлэлт (энгийн текст, шифр текст, түлхүүрийг ашиглах) ашиглан түлхүүрийн уртыг нэмэгдүүлэх нь шифрлэлтийн бат бөх байдлыг нэмэгдүүлдэг болохыг харах

1.4.3
Сурагчид дараах чадварыг эзэмшинэ.
Ø  Серверийн халдлага, фишинг, фарминг сан гэх мэт халдлагаас онлайн системийг аюулгүй байлгах

1.4.4
Сурагчид дараах чадварыг эзэмшинэ.
Ø  1.4.1, 1.4.2, 1.4.3-т заасан мэдлэгийг бодит амьдралд хэрхэн ашиглаж болох, /жишээ нь онлайн банк, дэлгүүр/

1.5 Ёс зүй

1.5.1 Ёс зүй
Сурагчид дараах чадварыг эзэмшинэ.
Ø  Зохиогчийн эрхийн ёс зүй, плагиат зэрэг компьютерийн ёс зүйн талаархи ойлголтыг үзүүлэх
Ø  Үнэгүй програм хангамж, үнэгүй програм болон shareware програмуудыг хооронд нь ялгах
Ø  Цахим харилцаа холбоо, компьютерийн системийг хакердах, гэмтээх, хортой програм үйлдвэрлэх зэргээс үүссэн ёс зүйн асуудлын талаарх ойлголтыг үзүүлэх.

2-р хэсэг Програмчлал, програмчлалын асуудал шийдвэрлэх

2.1 Алгоритмын дизайн ба асуудлыг шийдвэрлэх
2.1.1 Асуудлыг шийдвэрлэх, зураг төсөл боловсруулах
Сурагчид дараах чадварыг эзэмшинэ.
Ø  Компьютерийн систем бүр дэд системүүдээс бүрдэх бөгөөд энэ нь цаашдын дэд системүүдээс бүрддэг гэдгийг ойлгуулах
Ø  Top-down дизайн, бүтцийн диаграм, flowchart, pseudocode, номын сан, дэд горим зэргийг ашиглах.
Ø  Өгөгдсөн алгоритмын зорилгыг боловсруулах
Ø  Шийдлийн стандарт аргуудыг тайлбарлах
Ø  Тохирох тестийн өгөгдлийг санал болгох, ашиглах
Ø  Оруулах өгөгдөл дээр баталгаажуулах, баталгаажуулах шалгалтын хэрэгцээг ойлгох (баталгаажуулалт нь хүрээ, урт, шалгалтын төрөл, шалгах оронтой байж болно)
Ø  Алгоритмын алхам бүр дэх хувьсагчдын утгыг олохын тулд мөшгих хүснэгтийг ашиглах
Ø  Өгөгдсөн алгоритм дахь алдааг олж, алдааг арилгах арга замыг санал болгох
Ø  Өгөгдсөн асуудлын алгоритмыг үйлдвэрлэх (flowchart, pseudocode хэлбэрээр)
Ø  Өгөгдсөн шийдлийн үр нөлөөг тайлбарлах

2.1.2 flowchart, pseudocode
Сурагчид дараах чадварыг эзэмшинэ.
Ø  Pseudocode-ийн тэмдэглэгээг ойлгох
Ø  Нөхцөл шалгах оператор /pseudocode/
o   IF … THEN … ELSE … ENDIF
o   CASE … OF … OTHERWISE … ENDCASE
Ø  Давталтын оператор /pseudocode/
o   FOR … TO … NEXT
o   REPEAT … UNTIL
o   WHILE … DO … ENDWHILE
Ø  Нэмэлт операторууд /pseudocode/
Ø  INPUT and OUTPUT (e.g. READ and PRINT)
Ø  totalling (e.g. Sum ← Sum + Number)
Ø  counting (e.g. Count ← Count + 1)
Ø  Flowchart-ын тэмдэглэл, үйлдлүүд, командууд болон бүтцийг ойлгох




2.2 Програмчлал
2.2.1 Програмчлалын тухай ойлголт
Сурагчид дараах чадварыг эзэмшинэ.
Ø  Хувьсагч ба тогтмолыг зарлаж ашиглах
Ø  Өгөгдлийн үндсэн төрлийг ойлгох, ашиглах: integer, real, char, string, boolean
Ø  Эрэмбэлэх, сонгох, давтах, нэгтгэх, тоолох ойлголтыг ойлгож, ашиглах
Ø  Урьдчилан тогтоосон журам / функцийг ашиглах
2.2.2 Мэдээллийн бүтэц; массивууд
Сурагчид дараах чадварыг эзэмшинэ.
Ø  Нэг хэмжээст массивыг зарлах, ашиглах, жишээ нь: A [1: n]
Ø  Нэг хэмжээст массив ашиглалт, түүний дотор хувьсагчийг индекс болгон ашиглах талаар ойлголтыг үзүүлэх
Ø  Массив
Ø  FOR ... TO ... NEXT давталт ашиглан цуваа утгыг унших, бичих

2.3 Өгөгдлийн сан
Сурагчид дараах чадварыг эзэмшинэ.
Ø  Өгөгдсөн өгөгдлийн шаардлагаас  өгөгдлийн сангийн хүснэгтийг тодорхойлох
Ø  Тохирох өгөгдлийн төрлийг сонгох, тодорхойлох
Ø  Өгөгдлийн сангийн хүснэгтэд тохирох анхдагч түлхүүрийг сонгох
Ø  Өгөгдсөн хайлтын шалгуур үзүүлэлтэд тохирох мэдээллийн хүснэгтийг гүйцэтгэх




4 Үнэлгээний дэлгэрэнгүй мэдээлэл


Шалгалтын хуудас 1 - Онол

Бичгийн шалгалт, 1 цаг 45 минут, 75 оноо

Энэхүү шалгалтын хуудас нь нэг дүгээр хэсгийн агуулгын хүрээнд цөөн үгээр хариулах нөхөх асуулттай байдаг.  Бүх асуултуудад заавал хариулах ба шалгалт цаасан хэлбэрээр авагдаж сурагчид хариултаа бичгээр өгнө.

Шалгалтын хуудас 2 – Асуудал шийдвэрлэх болон програмчлалын шалгалт

Бичгийн шалгалт, 1 цаг 45 минут, 50 оноо

Энэхүү шалгалтын хуудас нь хоёрдугаар хэсгийн агуулгын хүрээнд цөөн үгээр хариулах нөхөх асуулттай байдаг.  Бүх асуултуудад заавал хариулах ба шалгалт цаасан хэлбэрээр авагдаж сурагчид хариултаа бичгээр өгнө. Энэхүү шалгалтын хуудсын 20 онооны асуулт нь хоёр дугаар хэсэг буюу програмчлал ба асуудал шийдвэрлэх хэсгийн агуулга байдаг.

Энэхүү агуулгыг олон цагийн прартик хичээлээс олж авдаг тул сургалтын төлөвлөгөөнд олон цагаар тусгах хэрэгтэй. Сурагчид олон улсын шалгалтын төвөөс санал болгосон өндөр түвшний хэлийг сонгох хэрэгтэй бөгөөд энэхүү хэл процедур бүтэцтэй хэл байх шаардлагатай.

Энэхүү шалгалт нь сурагчдын мэдлэгийн ойлголтыг шалгаж байгаа боловч  сурагчид ихэнх оноогоо асуудлыг шийдвэрлэж байгаа техник болон ур чадвараараа авдаг. Шалгалт өгч буй сурагчид практик програмчлалын туршлагатай байх шаардлагатай бөгөөд үүнд өөрийн програм бичих, гүйцэтгэх (ажиллуулах), турших, дибаг хийх зэрэг орно. Програмчлалын хэлний зөв бичих мэдлэгийг шалгадаггүй бөгөөд програмчлалын логикийн мэдлэг нь үүнээс илүү чухал юм.

Шалгалтын хуудас 2 – Асуудал шийдвэрлэх болон програмчлалын шалгалт нэмэлт


Шалгалтын хуудас хоёр дээр энэхүү хэсгийг шалгалтаас өмнө авах боломжтой. Энэхүү хэсэг асуултаас бүрдэнэ. Сурагчдад шалгалттай холбоотой материалыг өгөхгүй.
Сурагчид шалгалтын хуудас 2-ын нэмэлт материал хэзээ гарах, хаанаас харж болох талаар мэдээллийг www.cambridgeinternational.org/eoguide хуудаснаас авч болно.

Сурагчид Visual Basic, Pascal / Delphi эсвэл Python зэрэг өндөр түвшний програмчлалын хэлийг ашиглан даалгаврын шийдлийг боловсруулах ёстой. Сурагчдын шалгалтын хуудас 2-ын нэмэлт материалын зорилго нь шалгалтын хуудас 2-т авч үзэх зарим сэдвүүдэд чиглүүлэх явдал юм. Багш нар эдгээр даалгавруудыг хичээлдээ багтааж, аргачлал, шийдэлд нь дэмжлэг үзүүлэх ёстой. Энэхүү шалгалтын 20 онооны асуулт нь сурагчдын програмчлагдсан шийдлийг боловсруулах мэдлэг ойлголтыг шалгах асуултууд байдаг.




Зааварчилгаа

Тоног төхөөрөмж, анги танхим

Компьютерийн шинжлэх ухаан нь практик сэдэв бөгөөд өндөр түвшний програмчлалын хэлийг ашиглахад ихээхэн анхаардаг хөтөлбөр. Сургууль сургалтын хөтөлбөрт хамрагдаж буй сурагчдын шаардлагыг хангах чадвартай байхын тулд хичээлд шаардагдах тоног төхөөрөмжийг хангалттай байлгах ёстой. Шаардлагатай техник хангамжийн хэрэгсэл нь суралцагчдын тоонд хүрэхгүй байж болох боловч бүх сурагчид өөрсдийн програмчлалын чадвараа ахиулах дадлагыг хангалттай хугацаагаар хийх боломжтой байх ёстой.

Техник хангамж
Сурагчдад өөрсдийн файлыг шууд нөөцлөх болон хуулбарлан авах боломжтой систем /төхөөрөмж/ хэрэгтэй.

Програм хангамж
Суралцагчид төвийн сонгосон Visual Basic, Pascal / Delphi эсвэл Python зэрэг өндөр түвшний програмчлалын хэлийг ашиглах боломжтой байх ёстой.

Практик ур чадвар
Компьютерийн шинжлэх ухаан нь практик сэдэв бөгөөд практик дасгалууд нь энэхүү мэргэшлийн салшгүй хэсэг байх ёстой. Сургалтын явцад аль болох эрт суралцагчид зохих нөөц бололцоог ашиглан практик асуудалд системчилсэн хандлагыг бий болгох нь чухал юм.




5 Өөр юу мэдэх хэрэгтэй вэ?


Энэ хэсэг нь тус сургалтын хөтөлбөрийн талаар мэдэх шаардлагатай бусад мэдээллийг багтаасан байгаа. Олон улсын сургалтын төвөөс танай төвийн сургалт хариуцсан мэргэжилтэнд мэдээлэл явуулдаг ба уг мэргэжилтэнгүүд шаардлагатай мэдээллийг танд мэдээллэдэг. Та Олон улсын сургалтын төвөөс гаргадаг мэдээллийг олохыг хүсвэл  www.cambridgeinternational.org/examsofficers хуудсанд хандаарай.

Хөтөлбөр хэрэгжүүлэхийн өмнө

Судалгаа
Энэхүү хөтөлбөрийг хэрэгжүүлэхийн өмнө Кембрижийн ерөнхий боловсролын бага болон дунд ангийн хөтөлбөр, Английн үндэсний сургалтын хөтөлбөрийн Key Stage 3 хөтөлбөр гэх ижил төстэй хөтөлбөрүүдийг судлахыг зөвлөж байна.

Сургалтын цаг

Бид Cambridge IGCSE хөтөлбөрийг боловсруулахдаа сургалтын цагийг 130 цаг байхаар тооцдог. Сурагчдын энэхүү хөтөлбөрийг амжилттай хэрэгжүүлэх сургалтын цаг нь орон нутгийн практик болон тухайн хөтөлбөрийг хэрэгжүүлж байсан туршлагаас хамаарч өөр байж болно.

Шалгалтын хуваарь

Та сурагчдадаа 6 болон 11-р сарын шалгалтанд оруулна. Хэрэв танай сургууль Энэтхэгт байгаа бол 3-р сарын шалгалтад сурагчдаа оруулах боломжтой. Та засаг захиргааны бүсийнхээ цагийн хуваарийг www.cambridgeinternational.org/timetables дээрээс харж болно.

Энэхүү сургалтын хөтөлбөрийг бие даан суралцсан сурагчид оролцох боломжтой.

Бусад хичээлийн хөтөлбөртэй хослуулах

Сурагчид энэхүү Кембрижийн сургалтын хөтөлбөрийг бусад шалгалтын хамт нэг шалгалт хэлбэрээр авч болно. Зөвхөн үл хамаарах зүйлүүд:
• Кембриж IGCSE (9–1) Компьютерийн шинжлэх ухаан (0984)
• Кембрижийн түвшний компьютерийн шинжлэх ухаан (2210)
• Ижил түвшний сургалтын хөтөлбөрүүд.
Кембрижийн IGCSE, Кембриджийн IGCSE (9–1) ба Кембрижийн O level-н сургалтын төвүүд ижил түвшинд байдаг.

Cambridge ICE сертификат

Cambridge ICE (International Certifcate of Education) нь Кембрижийн IGCSE-ийн хөтөлбөрийг бүлэг хэлбэрээр сонгон, шалгалтаа амжилттай өгч авдаг сертификат юм. Энэ нь сургуулиудад төрөл бүрийн сэдвээр шалгалт өгч буй суралцагчдын ололт амжилтыг таньж, өргөн, тэнцвэртэй сургалтын хөтөлбөр санал болгох боломжийг олгодог. Cambridge ICE-ийн талаар илүү ихийг www.cambridge.org/cambridgeice дээрээс авна уу.


Making entries
Шалгалтын мэргэжилтэн сурагчдын шалгалтын бүртгэлийг Cambridge International байгууллагад хийх үүрэгтэй. Тэднийг зөв сургалтын хөтөлбөрийн хослолд сурагчдын тоог зөв оруулсан эсэхийг нягтлан бидэнтэй нягт хамтран ажиллахыг зөвлөж байна. Бүртгэлийг оруулах сонголтын кодууд, шалгалтын бүртгэл оруулах заавар нь Cambridge Entries Enjoy хийх гарын авлагад байдаг. Энэхүү гарын авлага нь танай сургуулийн шалгалтын мэргэжилтэнд байгаа.
Шалгалт зохион байгуулах
Шалгалтынхаа аюулгүй байдлыг хангахын тулд дэлхийн улсуудын цагийн бүсэд тохируудан дэлхийн өнцөг булан бүрт зориулсан шалгалтын хуудсыг боловсруулдаг. Бид бүх Кембрижийн сургуулиудыг байршлаар нь тодорхойлсон захиргааны бүсэд хуваарилдаг. Бүс тус бүр тодорхой цагийн хуваарьтай байдаг. Зарим сургалтын хөтөлбөрүүд шалгуулагчдад өөр өөр үнэлгээний сонголтыг санал болгодог. Шалгуулагчдын засаг захиргааны бүс болон холбогдох үнэлгээний сонголттой холбоотой бүрэлдэхүүн хэсгүүдийг тодорхойлохын тулд нэвтрэх сонголтын кодыг ашигладаг.
Pre-release materials
            Энэхүү хөтөлбөр нь Pre-release materials-тай. Тухайн жилийн шалгуулагчдад зориулсан Кэмбрижийн гарын авлага дээрх Pre-release materials хэзээ авах, хаанаас авах боломжтой эсэх талаархи мэдээллийг авч үзэх хэрэгтэй. www.cambridgeinternational.org/eoguide
            Танд Кембрижийн олон улсын шалгалтын төвийн School Support Hub  www.cambridgeinternational.org/support нэвтрэх эрх хэрэгтэй. Энэхүү цахим хуудас нь хамгаалагдсан байдаг тул та өөрийн төвийн сургалтын албад хандан хэрэглэгчийн бүртгэл болон нэвтрэх нууц үгийг үүсгэх боломжтой.
Шалгалтын мэргэжилтний дэмжлэг
Шалгалтыг амжилттай давахад шалгалтын мэргэжилтэн маш чухал гэдгийг бид мэднэ. Бид таны сонгосон шалгалтын тухай нэмэлт мэдээллийг шалгалтын мэргэжилтэнд илгээж байх болно. Танай төвийн шалгалтын мэргэжилтэн Кембрижийн шалгалтын циклийн турш энэхүү дэмжлэгийг www.cambridgeinternational.org/examsofficers цахим хуудаснаас авдаг.
Дахин шалгалт өгөх
Шалгуулагчилд бүх шалгалтыг хүссэн хэмжээгээрээ хэд дахин өгөх боломжтой. This is a linear qualifcation so candidates cannot re-sit individual components.
Тэгш байдал ба оролцоо
Энэхүү хөтөлбөр болон түүнд холбогдох үнэлгээний материалыг бэлтгэхэд бид аливаа хэвшмэл байдлаас зайлсхийх тал дээр маш их анхаарч ажилласан. Их Британийн тэгш байдлын тухай хуульд (2010) дагуу бид энэхүү хөтөлбөрийг шууд болон шууд бус ялгаварлан гадуурхахаас зайлсхийх тал дээр анхаарч боловсруулсан болно.
Үнэлгээний стандарт зохицуулалт нь хөгжлийн бэрхшээлтэй эсвэл суралцах бэрхшээлтэй сурагчдад бэрхшээл үүсгэж байж болно. Бид эдгээр сурагчдыг сайн үнэлгээ авах, тэднийг өөрийн бусдаас дутуу байдлаасаа болж шалгалтаа амжилттай өгөх боломжийг алдагдуулахгүйн тулд нэмэлт арга хэмжээг зохион байгуулж болно. Хэрэв энэхүү үйл ажиллагаа нь шалгуулагчдад бусдаас шударга бус давуу эрх олгох эсвэл үнэлж буй стандартыг зөрчиж байвал энэхүү зохицуулалтыг бид зөвшөөрөхгүй.
Аливаа хөтөлбөрийн шалгалтуудад бүгдэд нь оролцох боломжгүй болсон шалгуулагч өөрийн оролцсон шалгалтуудын үнэлгээгээр үнэлэгдэх боломжтой.
Илүү дэлгэрэнгүй мэдээллийг Кембрижийн гарын авлагаас www.cambridgeinternational.org/examsofficers  дээрээс авна уу.
Хэл
Энэхүү сургалтын хөтөлбөр, холбогдох үнэлгээний материалыг зөвхөн англи хэл дээр авах боломжтой.
Шалгалтын дараа
Үнэлгээ болон тайлан
A *, A, B, C, D, E, F, G  нь Cambridge IGCSE-ийн хөтөлбөрөөр үнэлэгдсэн шалгуулагчийн үнэлгээг харуулна. A * нь хамгийн өндөр, G нь хамгийн бага үнэлгээ юм. 'Үнэлэгдээгүй' гэдэг нь шалгуулагчийн гүйцэтгэл үнэлгээ хийхэд хангалтгүй байсан гэсэн үг юм. 'Үнэлэгдээгүй' гэсэн үнэлгээ нь тайланд бичигдэх боловч гэрчилгээ олгогдохгүй.
Тодорхой нөхцөл байдалд таны сурагчийн үнэлгээ дээр дараах мэдэгдлүүдийн аль нэгийг харах боломжтой.
Ø  Q (үр дүн хүлээгдэж байна)
Ø  X (үр дүн байхгүй)
Ø  Y (гаргана)
Эдгээр тэмдэглэгээ нь гэрчилгээ дээр гардаггүй.
Сурагч, багш нар үнэлгээг хэрхэн ашиглах боломжтой вэ?
Кембрижийн IGCSE дахь үнэлгээ нь хоёр зорилготой.
Ø  Суралцах, амжилтыг хэмжих.
Үнэлгээ:
o   Хичээлийн хөтөлбөрт тусгасан мэдлэг, ойлголт, ур чадвар, хөтөлбөрт заасан түвшинтэй холбоотой амжилт, гүйцэтгэлийг баталгаажуулна.
Ø  Ирээдүйн амжилтыг харуулах.
Үр дүн:
o   Сурагчийг тодорхой нэг курс эсвэл ажил мэргэжлээр сайн бэлтгэсэн, / эсвэл сурагч амжилтанд хүрэх магадлал өндөр байгааг таамаглахад тусална
o   Сурагчдад хамгийн тохиромжтой чиглэл эсвэл мэргэжлийг сонгоход нь туслах.
Үнэлгээний тодорхойлолт
Үнэлгээ нь аль нэг хөтөлбөрөөр үнэлэгдсэн сурагчдын түвшинг харуулна. Шалгалтын нэг сул талтай хэдий ч шалгуулагчийн гүйцэтгэл, хичээл зүтгэлээс хамаарч сурагчдыг үнэлэх тул нөгөө талаараа сурагчийг үнэлэх тэнцвэртэй арга байж болно.
Кембрижийн IGCSE компьютерийн шинжлэх ухааны үнэлгээний тодорхойлолтууд IGCSE-ийн 2020 оны үнэлгээний дараа гарна.
Дэлгэрэнгүй мэдээллийг www.cambridgeinternational.org/igcse дээрээс авна уу!
2020 болон 2021 оны хөтөлбөрийн өөрчлөлтүүд
2019 оны 5 сард хөтөлбөрт хоёр дах өөрчлөлт гарсан.
Бид шалгалтын хуудас 2-ын үнэлгээнд pre-release materials-г оруулсан. Багш нар Кембрижийн гарын авлагаас тухайн жилийн шалгуулагчдын pre-release materials хэзээ гарах, хэзээ материалыг авах боломжтой болох талаархи мэдээллийг авч байх ёстой. Энэхүү мэдээллийг авахын тулд багш нар School Support Hub цахим хуудсанд нэвтэрч орох эрхтэй байх ёстой. Сургуулийн School Support Hub-д хэрхэн нэвтрэх талаар заавар авахын тулд өөрийн сургуулийн зохицуулагчтай холбоо барина уу.
2017 оны 9 сард эхний өөрчлөлтийг оруулсан.
2020 оноос эхлэн энэхүү сургалтын хөтөлбөрийг Англи, Уэльс, Хойд Ирландын мэргэшлийн шалгалтын зохицуулагч нар зохицуулахаа болино. Хөтөлбөрт орсон өөрчлөлтийг хөтөлбөр болон specimen papers-д оруулсан. Гэхдээ хөтөлбөрийн үнэлгээнд ямар ч өөрчлөлт ороогүй. Та сургалтын хөтөлбөрөө төлөвлөхөөс өмнө бид нарын боловсруулсан хөтөлбөрийг бүгдийг нь уншихыг зөвлөж байна.

'Кембрижийн IGCSE болон Кембрижийн A level түвшний сургалт нь суралцагчид дэлхийн өнцөг булан бүрт өөрсдийн алсын харааг өргөжүүлж, удаан хугацаанд суралцах хүсэл тэмүүллийг бий болгодог.'

Жай Сяонин, Хятад улсын Рэньминий их сургуулийн харьяа ахлах сургуулийн захирлын орлогч

1 comment:

  1. Андын маань блог өнгө төрхөө өөрчилөөд маш гоё болсон байна. нэлээн хойно орж үзлээ. Амжилт.

    ReplyDelete